گزارش برنامه کوهپایه روستای قهی

روز جمعه 93/09/21 به اتفاق همسرم و آقایان مرادی و قاضی عسگر راس ساعت 6 صیح از پل وحید با اتومبیل به سمت شهرستان کوهپایه حرکت کردیم. پس از طی 70 کیلومتر در ساعت7 به کوهپایه رسیدیم. پس از پیاده کردن دوچرخه ها و سپردن اتومبیلها به سوپری محل که لازم است در همین جا از صاحب سوپر مارکت تشکر کنم, در ساعت 7:20 به سمت روستای قهی حرکت کردیم. به سبب تمیز بودن هوای منطقه و خلوتی جاده پس از طی 12 کیلومتر با شوق و ذوق فراوان به روستای تاریخی قهی رسیدیم.

masjed

ali6

مناظر روستا برای ما که از شهر و آلودگی فرار کرده بودیم بسیار جالب بود که این خود سبب شد که یادمان بیاید که گرسنه بوده و تا کسی فرمان جهاد نداده باید چاره ایی اندیشید. از انجایی که بنده استعداد عجیبی در پیدا کردن غذاخوری و سوپر مارکت دارم و یک هفته ای را در اینترنت گشته بودم یادم امد که خانه آقای تاجزاده به مهمانسرا تبدیل شده است و می توانیم صبحانه انجا بخوریم. پس از پرس و جو از اهالی محل یکی از افراد محل لطف کرد و با موتور خانه را نشان داد.پس از در زدن بیچاره اقای تاجزاده که انتظار مهمان بی محل را نداشت در را با خوشرویی بروی ما باز کرد و ما را حسابی خجالت داد.در مورد اقای تاجزاده می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

www.khanehbootimar.com

جا دارد که در همینجا بازم از آقای تاجزاده بابت پذیرایی و چایی مخصوصشان تشکر کنم. امید است که چنین افرادی در جامعه بیشتر شده که این خود به رشد فرهنگ جامعه کمک می کند. برنامه اولیه ما به اینصورت بود که پس از بازدید از روستا به سمت دهستان جبل که در مقابل کوهپایه قرار دارد برویم که اینقدر اقای تاجزاده از مناظر و مناطق اطراف تعریف کردند که تصمیم گرفتیم به جای رفتن به جبل به اطراف قهی رفته و با دیدن مناظر اطراف از وقتمان استفاده کنیم.(البته من خودم 3 مرتبه جبل را دیده بودم.)

پس از دیدن قنات ها وآب انبارهای روستا به سمت قلعه خیرآباد حرکت کردیم. در بین راه به ساختمانی برخوردیم که به ان جارزن گویند.

ali4

در قدیم روستاهایی که در مسیر کاروان و قافله بوده است برای اطلاع از ورود و خروج کاروان از جارزن و بوقچی استفاده می کردند به اینصورت که بوقچی به بالای جارزن می رفته و ورود و خروج کاروان را با شیپور اطلاع می داده. پس از طی 20 کیلومتر به قلعه خیر آباد رسیدیم. که از انجا 1 کیلومتری به سمت چب رفتیم تا به یک باغ پسته رسیدیم که وسعت آن 700 هکتار بود.

پس از خوردن ناهار کنار استخر به سمت کوهپایه حرکت کردیم که پس از طی 55 کیلومتر در ساعت 5 عصر به کوهپایه رسیدیم. که در اینجا لازم است از تمامی همراهان خصوصا همسر عزیزم تشکز کنم.

image

نویسنده:اقای علی جوادی

وعده ما هر جمعه راس ساعت هفت صبح ضلع جنوبی پل آذر مقابل فرهنگسرای فرشچیان. برای شرکت در برنامه‌های رکابزنی تفریحی انجمن نیازی نیست که یک دوچرخه‌سوار حرفه‌ای باشید، کافیست تا در موعد مقرر با دوچرخه در محل حضور پیدا کنید. منتظر دیدار شما در جمعه این هفته هستیم.

آخرين جمعه هر ماه صرف صبحانه در كنار همركابان